Dina Marina Interior Design

Jun 3, 20202 min

מה זה בעצם חווית עיצוב פנים

Updated: Jun 15, 2020

חווית עיצוב פנים זהו תהליך שמתחיל מהקשבה ללקוח והתחברות לעולמו, ממשיך עם הפתעות תיכנוניות ועיצוביות של המעצב ובקבלת החלטות ותמיכה ובסופו מגיע להתרגשות הלקוח מיצירה משותפת של סביבה חיצונית הרמונית לעולמו הפנימי.

עבור רוב האנשים, במוקדם או במאוחר מגיע הרגע כאשר רוצים שינוי, והדבר הראשון שמתחילים לשנות זה פנים של הבית. אבל החלום של בית פונקציאונלי, אלגנטי ונעים קשה לתרגם למציאות בכוחות עצמם. במצב כזה צריכים מעצב פנים. מעצב פנים זה אדם יצירתי בעל יכולות פנומנליות להפוך חלל הבית לפונקציאונלי ומסוגנן יפה עם חשיבות ליצירתיות מקורית. חשוב שהלקוח יבטא את עצמו דרך עיצוב פנים בשיתוף פעולה עם המעצב ולא ההפך. חשוב גם שהלקוח יהיה שלם עם בחירה של מעצב פנים.

הקשבה

כבר מהפגישה הראשונה הדבר הכי חשוב ללקוח זה שהמעצב יקשיב לו, יבין את החלומות, את הציפיות והרצונות. הפרטים הקטנים שמספר הלקוח, שחשובים לו ובעלי ערך בעיניו - הם הבסיס לעיצוב פנים אינדיבידואלי ויחודי.העולם העשיר שיש לכל אדם צריך לעבור בצורה טבעית לתוך העיצוב ולהתמזג איתו.

התחברות

שלב התחברות בין המעצב ללקוח זהו השלב המאתגר שמתבטא בהבנה עמוקה של העולם הפנימי של הלקוח.

עבודה של מעצב פנים טוב בנויה על חיבור אישי, מערכת יחסים, תחושות ורגשות.

מה זה אהבה? אין לשאלה זו תשובה נכונה ומוגדרת. אבל זה גם חיבור אישי, מערכת יחסים, תחושות ורגשות.

לכן, בבחירת מעצב פנים חשוב להסתמך על אותם הרגשות, שבו אתם בדרך כלל נישענים בעת בחירת בן זוג לחיים.

אנשים שונים יכולים להשתמש באותן המילים והאתגר של המעצב זה לחדור למשמעותן.

הפתעות

עכשיו מגיע השלב של המעצב - להפתיע את הלקוח. הפתעות יכולות להיות תיכנוניות, עיצוביות או במציאת פתרונות יצירתיים שהלקוח לא חשב עליהם.

עיצוב פנים דרוש לא רק לחללים גדולים, כפי שרבים חושבים, אלא גם לחללים קטנים. רק מומחה יכול לתכנן ולבחור שילוב של חומרים וצבעים שבסופו של דבר כל בית קטן או גדול יהיה נעים והרמוני.

המטרה של המעצב פנים יחד עם הלקוח זה לקבל חלל מסודר, פונקציאונלי שיכול לתת לתושביו תחושה של נוחות ורגשות חיוביים.

קבלת החלטות

עיצוב פנים כולל בתוכו לא רק עזרה בקבלת החלטות בנושא בחירתם של חומרים ואביזרים משלימים, העמדת ריהוט ותליית תמונות, אלא גם החלטות תיכנוניות כמו תיכנון מערכת מיזוג אויר וחשמל, בחירה והתאמה של חומרי גמר, צבעים ו וטקסטורות כדי שביחד הכל ישתלב בעיצוב הרצוי.

כולם רוצים לנצל את החלל בצורה אופטימלית, אך לא לכולם יש מספיק ידע על מנת לעשות זאת נכון.

מעצב פנים שלמד איך עושים זאת, הוא הגורם שישמח לעמוד לשירות הלקוח ולסייע לעשות את זה נכון.

תמיכה

במשך התהליך עובר הלקוח הרבה התנסויות חדשות שקשורים לשיפוץ, מה שמעלה הרבה שאלות וספקות.

ממה מתחילים? עם איזה בעלי מקצוע עובדים? איך מחפשים אותם ומקבלים המלצות לעבודתם? איך מתאימים בין בעלי המקצוע? לאן כדאי לפנות כאשר צריכים יעוץ של בעל המקצוע מסוים? איך מתכננית מראש את הזמן של כל שלב בשיפוץ בצורה נכונה? איך מתאימים תקציב ועומדים בו?

חשוב מאד שהמעצב פנים יתמוך בלקוח לאורך כל הדרך. עם זה מול בעלי המקצוע, בבחירות והחלטות, בספקות והתלבטויות,יהיה עוזן קשבת, זמין ויתן מענה מהיר ומקצועי לכל השאלות המתעוררות.

התרגשות

חווית עיצוב פנים זהו תהליך ארוך ומורכב, כאשר הלקוח עובר שינוי פנימי וחיצוני, מגלה הרבה דברים חדשים על עצמו וסביבתו. כל התהליך זה הוצאה כספית לא קטנה שלוקחת הרבה כוח, אנרגיה ומחשבה.

יחד עם זאת אם התהליך עבר בצורה נכונה עם תמיכה מקצועית של המעצב זה חוסך ללקוח הרבה אנרגיה מיותרת, חוסר ודאות ולחץ. זה ממקד אותו מבחינת לוחות זמנים ועמידה בתקציב. התוצאה של התנהלות הנכונה זה התרגשות הלקוח מיצירה משותפת של סביבה חיצונית הרמונית לעולמו הפנימי. הדרך היא המטרה.

    1100
    5